UX teszt: Az elvárások tisztázása

A UX kutatások első lépése az elvárások tisztázása a kutatással kapcsolatban, vagy ahogy mi hívjuk, a projekt definíció. Az a tapasztalatunk, hogy ahány ház, annyi szokás, minden megrendelőnk picit mást vár a UX kutatástól, sokan sokféleképpen válaszolták már meg az elvárásra irányuló kérdésünket. A sok egyéni és egyedi válasz mellett most egy, a UX kutatással kapcsolatos nemzetközi gyakorlatokat feltáró kutatás eredménye járult hozzá a pontosabb megértésünkhöz: az 531 megkérdezett 88%-a a design javítása érdekében teszteli a termékeit.
Design. Nem (kizárólag) a magyar szóhasználat szerinti designt kell ez alatt értenünk, az átfogó definíció magába foglalja a színek, formák, képek, grafikai elemek, stb. összességét és a funkcionalitást, a tervezésnek megfelelő kivitelezést, az átgondolt struktúrát. Ez utóbbi értelemben vett design javításáról mi magunk is valljuk, hogy UX teszteléssel jól teljesíthető cél. A kutatás azt találta, hogy a megrendelői oldal 68%-a döntéstámogatásra akarja használni a UX tesztet, ami kevésbé egyértelmű számunkra, ez inkább homályos megfogalmazása valaminek, ami inkább tűnik önigazolásnak, mint valós hozzáadott értéken alapuló kutatási kérdésnek.

blog_1

Kép forrása: evalyzer.com/blog
Az ábra üzenete számunkra
A UX teszt miértjeit a megrendelési folyamat elején szükséges tisztázni: mi várható el egy teszttől?, mire való, hogyan érdemes az eredményeket használni? A UX tesztet ne a saját elképzeléseink igazolására használjuk. Legyünk nyitottak a felhasználói visszajelzésekre, hisz így nyer értelmet, mindaz, amiért közösen dolgozunk.
A kutatás további eredményei elérhetők itt: http://www.evalyzer.com/blog/ux-tips-practices/survey-results-what-is-your-ux-testing-practice/

Oszd meg bátran: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.