Outsource tesztelés, avagy a több hónapos kiküldetés a sikeres termék megszületése érdekében

robin-batmanGyakran megesik, hogy bizonyos tesztelési feladatok a folyamatok komplexitása miatt a crowdnak tipikusan nem adhatóak ki. Ebben az esetben azt szoktuk ajánlani megbízóinknak, hogy inkább egy belsős, tapasztalt munkatársunk legyen segítségükre a tesztelésben.

Egy outsource megbízás a tesztelőnek és a megrendelőnek is előnyös lehet. A megbízó olcsóbban kaphat megbízható, dedikált külső munkaerőt egy-egy specifikus projektre, így nem kell a belső erőforrást átrendeznie. A tesztelő függetlenként van jelen, akinek az a célja, hogy egy külső szemlélőként funkcionálva, a tesztelés eredményeképp egy működőképes terméket adjon át a partnernek. Ezzel persze elvész a végfelhasználói tesztelés csodája, de például egy nagyvállalat belsős rendszerének tesztelésében ez nem is szempont. 🙂 A tesztelő az adott vállalat rendszereinek és dolgozóinak megismerésével erős helyismerettel fog rendelkezni, ami az esetleges későbbi megrendelések során hatalmas előnyt, segítséget jelenthet.

Mindig igyekszünk az egyes projektekre előre felkészülni, megismerkedni a háttérfolyamatokkal, és úgy nekikezdeni egy ilyen feladatnak, hogy tiszta legyen, mit és hogyan kell csinálnunk. Szeretünk a lehető legtöbbet megtudni arról a termékről, amit tesztelni fogunk, hiszen azáltal, hogy belemélyedünk a témába, kicsit magunkénak érezzük, és magabiztosak leszünk a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Mindez elengedhetetlen a lehető legjobb végeredmény elérése érdekében.

A kezdeti felkészülés ellenére az első pár nap mindig a kérdéseké, ilyenkor kell megismerni azokat az „új munkatársakat” akik majd a segítségünkre lehetnek, ha felmerül valamilyen kérdésünk.
Az első hét végére általában kiderül, hogy minden sínen van, vagy túl sok körülmény nehezíti a hatékony tesztelést. Itt sok minden közre játszhat, például, hogy nincs tesztkörnyezet, nincs még tesztelhető formában az alkalmazás vagy egyből egy súlyos blokkoló hibára bukkanunk. Sokat gyorsíthat a tesztelési folyamaton, ha a megrendelő előre egyeztet a cégen belül természetesen a tesztelő bevonásával, hogy mire lehet szükség a tesztelés megkezdéséhez.

Személyes aspektusból mindenképp furcsa az, hogy ha csak ideiglenesen is, de egy új környezethez kell hozzászoknunk. Persze, ha túllendülünk a kezdeti akadályokon, onnantól már gördülékenyen szokott haladni minden és lassan megszokja a tesztelő is az új helyét. A projekt zárásaként nagyon sokat segíthet egy beszélgetés azokkal, akikkel szervesen együtt dolgoztunk, hogy mik a tapasztalatok, mi az, ami jól működött a projekt során és mi az, amin javítani kell a jövőben. A végeredmény a legtöbb esetben meggyőző, és úgy térünk vissza a Testbirds irodájába, hogy láthatóan megérte a szolgáltatás fejlesztésébe fektetett energia.

Oszd meg bátran: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.