iOS 7 kihívások: az ördög a részletekben lakik

Érdekes kihívás elé állította a designereket a nemrég megjelent iOS 7 – bár apróságnak tűnik, sok fejtörést okozhat.

Az elmúlt években az olyan népszerű appok nyomán haladva, mint pl. a Facebook, szokásos megoldássá vált egy oldalról beúszó menüt beépíteni a mobil alkalmazásokba. Ez jellemzően akkor bújik elő, ha a felhasználó rákattint a hamburgerre emlékeztető három kis vonalkára vagy a képernyő jobb oldala felől előhúzza (tapasztalatunk szerint ezt nem túl szerencsés húzással lapozható oldalakkal kombinálni, mégis sokan megpróbálják – erről majd egy másik bejegyzésben). A fontos funckiókhoz gyors elérési utat biztosítva egy ilyen menü nagyon gördülékennyé teheti az appban való navigációt (bár a Facebooknál alkalmazott dupla verziót, ahol mindkét oldalon van egy ilyen menü, különböző tartalommal, már egy kicsit összezavarónak érezzük).

Akkor most mi a gond a beúszó menükkel az iOS 7-ben?

A 6-os iOS verzióban a telefon fő funkcióinak állapotát mutató állapotjelző sor (status bar) egy külön entitás volt, amely az apptól teljesen függetlenül létezett a maga kis 20 pixeles területén. Ám az iOS 7-ben ez a sor grafikailag az app felületének részévé vált, amelynek sorsáról az alkalmazás fejlesztői döntenek. Mikor egy, az alkalmazás többi részétől grafikailag elkülönülő oldalsó menü előcsúszik, a fejlesztőknek döntést kell hoznia, hogyan érintse ez az app felületének részévé vált status bar-t. Az új operációs rendszer fejletten kezeli az egymás fölött elhelyezkedő layereket és az átlátszóság/elhomályosítás különböző formáit, így bőven van tér a játékra. Mögé ússzon, elé ússzon, vágja el, színezze át, tolja el? Különböző cégek egész más megoldásokkal álltak elő, de a legtöbben abban legalább egyetértettek, hogy a status bar-nak mindig láthatónak kell maradnia. De abban se mindenki 🙂

Az alábbi videó különböző nagy cégek megoldásait mutatja be a témára. Hogy melyik válik – ha egyáltalán lesz ilyen – elfogadott normává a felhasználók részéről, azt majd az idő megmondja. Nekünk az American Airlines és a Luvocracy appjának “kizoomolós” megoldása tetszik legjobban. Nektek?

A bejegyzés alapját az UX MAGAZINE cikke képezte.

Oszd meg bátran: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.