UX teszt: A kutatási kérdések tisztázása

Az ügyféligényeket feltáró kutatás harmadik, számunkra érdekes aspektusa az, hogy eredményként mit várnak a felhasználók. A kutatás szerint statisztikát, számokat méghozzá a felhasználói viselkedésről, a felhasználók által kitöltött kvantitatív kérdőívek válaszait, az élményt értékelő számszerű válaszokat, felhasználói képernyőt rögzítő videót. Mindez a saját gyakorlatunk szerint választ ad ugyan bizonyos kérdésekre, például nagyon jól összehasonlíthatóvá tesz azonos jellemzőkkel bíró termékeket, de a „Miért?” kérdésre nem adja meg a választ. Pedig ha feltesszük, hogy a felhasználói élményt annak javítása érdekében kutatjuk, elengedhetetlen kérdésfelvetésnek tűnik.

 

Screen-Shot-2015-08-03-at-13.41.261
A kvalitatív kérdésekre adott válaszok elemzése, módszerek használata, időigényesebb, kevésbé látványos, – nem hoznak statisztikailag szignifikáns eredményt – de sokkal érzékenyebbek és valós válaszokat adnak a „Miért?” kérdésre.

Mi egyértelműen a kvalitatív módszertanok alkalmazását tartjuk célravezetőnek az élménykutatás területén, a kvantitatív módszerek saját tapasztalataink szerint a kérdésfelvetést segítik hatékonyan, és segítenek összehasonlítást, de nem képesek igazán átadni a kutatott élményt.

Megjegyzés: Az Evalyzer egy önkiszolgáló (self-service), automatizált elemzéseket kínáló szolgáltató, kutatási eredményeiket bizonyosan befolyásolta az általuk képviselt attitűd.

A kutatás további eredményei elérhetők itt: http://www.evalyzer.com/blog/ux-tips-practices/survey-results-what-is-your-ux-testing-practice/

Oszd meg bátran: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.